Katie Holmes

Hejsan! Sitter just nu och håller på och göra mig klar för kvällen, tror jag har skrivit det här men i alla fall. Jag ska på fest till två tjejkompisar för dom fyller år i maj :) Det är en tema fest och man ska klä ut sig till sin kändis "look a like" och jag blev Katie Holmes. Har ingen aning om jag sert ut som henne med kläderna och frisyren, men i alla fall...

Kommer nog inte uppdatera nå mer idag. Ses i morgon!



Katie Holmes.

Sova

Allvarligt, jag kan inte somna om. Det är något fel i mig som gör att jag typ alltid vaknar vid åtta på morgonen på helgerna då man vill sova ut. Jag har inte kunnat sova längre sen typ sportlovet då jag var i Björkliden och då gick vi upp så här tidigt för att åka i backarna. Jag kommer bli galen om jag inte kan sova i sommar! I alla fall efter sommar jobbet. Det längta jag kanske kunnat sova är typ till nio, men oftast åtta.



Här kommer en bild på OTH gänget i säsong 4.

Välkommen Till Familjen

Har ikväll sett filmen Välkommen Till Familjen. Jag tyckter personligen inte att den var så jätte bra. För det första var det vinter och jul och det känns inte så akuellt just nu, den kanske skulle kännas roligare och bättre om ett halv år. Ett plus var att jag kände igen nästan alla skådespelare. Exempel Rachel McAdams, Sarah Jessica Parker, Diane Keaton, Luke Wilson och hon i Grey's Anatomy som var medvetslös (tror jag att det var) och fick typ ett nytt ansikte.

Handling:
Everett har tagit med med sig sin flickvän, Meredith (Sarah Jessica Parker) hem till familjen över julhelgen med planer på att fria till henne. Meredith är dock en inbiten karriärskvinna och smälter ungefär lika bra in i den bohemiska familjen Stone som en elefant i ett porslinshus och alla hennes försök att göra ett gott intryck slutar i smärre katastrofer.

Källa:http://www.bio.nu/film/?id=100939



Rachel McAdams, Diane Keaton och Sarah Jessica Parker.


Kate Voegele

Hejsan! Här kommer dagens låt:




Kate Voegele - Hallelujah

James Lafferty

Hejsan!

Här kommer några bilder på James Lafferty.

Klicka för större bilder!

     

   
 

  

Från liten till stor.

Soundtrack säsong 5?

Hejsan!

Det är så att jag undrar om säsong 5 får ett soundtrack, alltså det hittils då. Det skulle vara väldigt roligt att lyssna på. Jag har alla tre tidigare och jag gillar dem väldigt mycket. Lyssnar säkert varje dag på någon av de låtarna. En av mina favorit låtar på alla albumen är nog Nada Surf - Alwas Love, Audioslave - Be Yourself, Dashboard Confessional - Don't Wait, Band of Horses - The Funeral och Keane - Everybody's Changing. Fast jag gillar de flesta.

    


Från vänster: One Tree Hill, One Tree Hill - Volume two och One Tree Hill - The Road Mix.


Gavin DeGraw Stockholm 4 Juni

På Onsdag kommer ju Gavin DeGraw till Stockholm! Åh, jag skulle vilja vara där. En av mina favorit artister kommer och jag kan/får inte se honom. Synd för man vet ju inte hur länge det är till han släpper nästa album och åker på turné.

JAG MÅSTE KÖPA NYA ALBUMET.



Gavin DeGraw.

En månad

Oj oj oj, idag har jag haft bloggen i en månad.
Grattis grattis, kommer nog fortsätta blogga så om 11 månader blir det nog ännu mer firande!


Jag suger verkligen på att göra bilder med fina texter och jag har tyvärr inget sådant program som man kan göra fina grejer på, så det blev paint istället.

Fredag

Hejsan!
Vilken underbar dag det är idag, så fint väder. Har såklart varit i skolan och sedan for alla i klassen till en av våra lärare och filkade där och spelade kubb vid vattnet. Trevligt trevligt. Mitt lag vann dock inte någon gång av de två vi spelade.

Här kommer en bild på Hilarie Burton i säsong 2.



Hilarie Burton.

5x18

Shit, jag kom på, eller jag kollade i andra inlägg och jag såg att jag inte skrev om 5x18!

Så jag gör det nu. Bra säsongs avslutning tycker jag. Jag var ganska säker på att Dan skulle kväva den där gubben med kudden, bra att han inte gjorde det, men nu kanske han får det där hjärtat. Vem vet. Bra att det går bra för Nathan i basketen. Jag tycker det är på tiden att han börjar igen, jag har saknat det. Hoppas att allt bara går bra med det i nästa säsongen. Ledsamt när Brooke var tvungen att lämna ifrån sig Angie...
Undra vem Lucas ringde till. Inte Brooke tror jag, så kanske Lindsay eller Peyton såklart.


Nathan



Angie och Brooke.

First Daughter

Hejsan!

Har nyss sett First Daughter, bra film tycker jag! Såg den mest för jag är bjuden till en fest där man ska klä ut sig till sin kändis "Look a like" och jag blev Katie Holmes.

Handling:
Det var en gång... en underbar tjej som hette Samantha. Hon hade allt hon kunde önska sig och bodde i ett underbart stort vitt hus, Vita Huset... Katie Holmes spelar Samantha Mackenzie - en skyddad ung kvinna som bara vill gå i skolan som en vanlig tjej, långt ifrån hennes föräldrars påverkan. Problemet är bara att hennes pappa (Michael Keaton) är USA:s president! Under övervakning av Secret Service blir Samantha förälskad i en snygg collegestudent som lever en hemlig tillvaro...

Källa:http://www.lovefilm.se/film/40766-First+Daughter.do



Katie Holmes och Marc Blucas.

Bethany Joy Galeotti

Här kommer dagens låt:



Bethany Joy Galeotti - Elsewhere

Inte jag som gjort videon.

James Lafferty och Bryan Greenberg

Här kommer lite gamla bilder på James Lafferty och Bryan Greenberg.
Från 26 Februari i år på en Lakers match.



Bryan och James.



Bryan och James igen.

Tankar

Hejsan!

Onsdag idag, har inte tänkt att göra så mycket ikväll. Var idag med klassen och åt lunch buffé på Ban Thai. Det var mycket gott! :)
Nu är det typ bara en vecka kvar av skolan, hjälp! Skönt med sommar lov, men det kommer kännas konstigt att inte ha kvar samma klass längre. Kommer att sakna alla! Endel har jag till och med gått i samma klass sedan 6-års, och en kompis har jag haft ända sen dagis!
Det blir konstigt, men jag kommer att klara mig.
Personligen tycker jag inte om förändringar så mycket, oftast blir det ju bara en bra förändring, men jag tycker det är lättare att bara ha kvar det gamla och inte vara tvungen att chansa. Men ibland måste man. Som nu och det kommer att gå bra, det gör det nog. Om det inte gör det så är det ju bara tre år. Shit, det är ju tre år! Det är lika länge som högstadiet. Jag har tyckt att högstadiet varit ganska länge. Men det kanske är så också för man har varit med om stora förändringar. Med skolan och sig själv.

Men om allt bara blir skit med den nya klassen jag får håller jag (förhoppnings vis) kontakten med kompisarna som jag har nu.

Men det kanske är på tiden för lite förändring. Jag menar, som jag skrev, har jag gått med dem flesta sen 6-års. Jag har varit med samma människor i skolan i 10 år. Typ 2/3 av mitt liv, så det kanske blir bra med lite förändingar. Men jag är ändå rädd för det som jag inte vet om. Alltså framtiden som ni kanske förstått.
Egentiligen fattar jag inte varför jag är rädd. Jo för framtiden, men varför är jag rädd för framtiden? Jag vet att jag kommer att klara mig fin fint, men jag vet också att jag har svårt att lära känns människor och att det kommer att bli svårt och jobbigt.



Bon Jovi

Här kommer dagens låt:



Bon Jovi - It's My Life

Desperate Housewives och Gossip Girl

Hejsan!

Såg nyss på Desperate Housewives. Ganska bra avsnitt, inte jätte bra, men helt okej!
Konstigt att Tom kastade en sten i i den där restaurangen och att han sen kanske brände upp den. Verkar inte likt han. Tänk att Orson avslöjade sin hemlighet för Julie när han gick i sömnen. Undra vem den där gubben var i slutet som ringade in den där tjejens ansikte. Kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter.
Spännande!

Såg ju som sagt också Gossip Girl ikväll. Ganska bra avsnitt det med, bra att Dan kom i slutet till Serena. Det tyckte jag var fint :)



Gossip Girl.



Bethany Joy Galeotti

Är hon gravid eller är det bara ryckten?



Bethany Joy



Ser ju nästan ut som det för hon håller armen sådär också... Grattis till henne om det är sant!

Hilarie Burton

Hejsan!
Jag har tänkt på en sak och jag tänker nog skriva om alla mina favorit avsnitt och så snart, jag vet egentligen inte om någon är intresserad av det men jag gör det för min skull i alla fall :)
Det kommer upp någon gång under veckan eller senare!

Här kommer några bilder på Hilarie Burton :)



Hilarie, Antwon och någon annan.



Lee och Hilarie.


Tisdag

Hejsan!

Nyss har jag gjort en morotskaka, mums filibabba! Ikväll blir det tv kväll, ska se på Du är vad du äter, Gossip Girl och Desperate Housewives. Såg att det är någon film på trean, men jag vet inte om jag ser på den. Hugh Grant är i huvudrollen och jag är personligen inte så stort fan av den skådespelaren. Jag tycker att han alltid spelar likadana roller.


Ska nog ta någon gång och pallara mig iväg till Hemma Kväll och hyra några filmer och skaffa sånt där bonuskort. Man får ju så mycket rabatter med det kortet! :).


Här kommer en bild på världens bästa serie!



Förklaring

Hejsan!
Jo det var så att en av mina vänner som har läst eller läser bloggen har frågat vad jag menar med ex. 5x17.
Så jag tänkte förklara det för er nu ifall någon inte förstår.
Sifran framför x:et visar alltså vilken säsong det är, i det här fallet säsong 5. Sifrorna bakom x:et visar vilket avsnitt det är. Som i det här fallet avsnitt 17.

Leyton

Så här skulle det ju ha blivit...



Kan ju hoppas till säsong 6. Håller tummarna!

Säsong 6

Jag längtar till säsong 6! Börjar första september 2008.
Yeppie!

5x01

Hejsan!

Här kommer några bilder från 5x01, underbart avsnitt! Jag vet inte, men jag har verkligen gillat säsong 5! Så bra. Speciellt första avsnittet, har inte sett det på länge men jag klarar nästan inte av att se när Nathan blir utknuffad ur rummet och in i fönstret och han inte känner sina ben och tror att han blivit förlamad. Så jobbigt att se tycker jag.



Skills, Jamie och Lucas.



Haley och Jamie.


Jason Walker

Hejsan!
Här kommer världens bästa låt! (Inte jag som gjort videon).

 



Jason Walker - You Fill My Heart

Bryan Greenberg

Hejsan!

Tillbaka från resan. Nu ska jag vara hemma till juli någon gång :) Skönt. Är riktigt less på att resa nu, okej jag har bara varit borta två helger i rad, men i alla fall. I framtiden skulle jag aldrig kunna ha ett jobb där jag reser hela tiden. Tänk att aldrig vara hemma utan alltid i språng.

Nu har jag inlett en ny kategori, grattis! Ni kan ju gissa vad jag ska skriva där.

Nu ska jag gratta (i efterskott) Bryan Greenberg som fyller hela 30 år i år, grattis grattis!



Bryan spelar Jake.

Grattis Minna 16år!

Hejsan!
I morgon åker jag iväg på resa igen. Så jag kommer inte kunna uppdatera under hela helgen.
Här kommer ett grattis till min goda vän Minna :)
Hon fyller 16år i morgon!



Minna, du är en jätte bra vän som bryr sig :) Hoppas att vi fortsättre hålla kontakten även när vi går på gymnasiet, fast om nu glömmer mitt mobilnummer, kolla skon :)
Grattis spanskapartner :)

The Verve Pipe

Dagens låt blir:



 The Verve Pipe - The Freshman

5x18 promo

Här kommer promon för 5x18! Säsongs finalen!



Verkar bli spännande, nu vet jag faktiskt inte vem jag vill att Lucas ska ringa. Inte Brooke för de har som varit tillsammans förrut och jag tror inte att de kan bli mer än vänner. Inte Peyton, eller kanske, men jag kanske inte heller vill att han ska ringa till henne för han var så himla taskig mot henne förra avsnittet. Inte Lindsay för jag vet inte, jag vill ju att det ska vara Leyton, men kanske inte nu längre. Äh, jag vet inte vem jag vill att han ska ringa, kanske någon annan av dem?

Gabrielle och Carlos

Hejsan!
Onsdag idag, kul kul. Såg igår kväll på Desperate Housewives och Gossip Girl, som jag skrev tidigare :)
Bra i alla fall att inte Gabrielle lämnade Carlos, jag trodde det ett tag.

Här kommer en bild på Gabrielle och Carlos.



Stereophonics

Dagens låt blir...



Stereophonics - Maybe Tomorrow

Leyton

Hejsan igen!
Var bara tvungen att lägga upp videon på Lucas och Peyton.




Stackars Peyton när Lucas säger I Hate You.

5x17



5x17!
Shit vilket bra avsnitt det var! Såg på det igår.
Dan och Jamie verkar bli mer och mer vänner, undra hur det slutar! Tur att det gick bra för lilla Angie när hon opererades, hoppas att hon får vara kvar hos Brooke. Haha, lite kul med Deb och Skills, men jag tror nog att det bara var en fling, men det får vi se!
Sist men inte sist Lucas och Peyton. Stackars Peyton! Jag typ grät, jag vill ju att det ska vara Leyton, men nu tycker jag bara att Lucas är dum och elak mot Peyton.


Gossip Girl och Desperate Housewives!

Hejsan!
Tisdag idag, sorry för dålig uppdatering igen, internett här hemma är så konstigt, det trådlösta kopplar ifrån och nu sitter jag i köket.
Idag är det Gossip Girl och Desperate Housewives! Kul, kul. Har redovisning i morgon men ska ändå se på båda :) Måste träna på det snart, jaja inge mer skol snack i bloggen! (Vet att jag sagt det förrut, men det känns som att skola och plugg att det är det enda jag gör).

Bjuder på en bild på Hilarie Burton :)



Från vars vet jag inte, men den kommer i alla från mina mappar med One Tree Hill bilder


Måndag

Hejsan!
Sorry att jag inte uppdaterat på ett tag, har varit i Stockholm och shoppat. Nu är jag i alla fall hemma :)
Just nu sitter jag i datasalen i skolan och har hål. Ganska tråkigt, ska fölrsöka hitta lite fakta om kameran, ska redovisa dess teknikhistoria på onsdag. Det kommer gå skit.

Jag har fortfatande inte hunit se på 5x17! Ahh, shit. Jag vill verkligen se det avsnittet, men jag vet tyvärr inte om jag hinner idag heller. Har mycket att göra.
Snart är det sommarlov!

Torsdag

Hejsan!

Torsdag idag :) Skön dag, förrutom när vi hade idrott kunde jag inte vara med för jag har ont i halsen, inte bra! Fick istället räkna poäng i brännbollen, stort ansvar!

Såg lite på Project Runway när jag kom hem från en kompis, inte så kul avsnitt, var liksom ingen tävling.

image51
Jay

Gossip Girl

På tisdag, alltså den tjugonde börjar Gossip Girl :)
Det är väl avsnitt 9 eller hur?

image50


Kristen Bell

Hejsan!
Sorry för dålig uppdatering idag.
Har som sagt haft mycket i skolan och den här kvällen ville jag bara ta det lugnt. Det blev ingen joggingtur eftersom jag har ont i halsen. Jag vill inte klaga eller så, men jag tycker att jag är sjuk hela tiden. Det är jätte jobbigt. För så fort jag börjar att springa/jogga någorlunda regelbundet blir jag förskyld och då förstörs allt. Nu var det en hel vecka sedan sist. Ska inte klaga mer, lovar!

Här kommer en bild på Kristen Bell :)
Jag vill se den där filmen Dumpad (eller vad den nu hette) med henne.

image49


Onsdag

Hejsan!

Onsdag idag, trevlig dag :) Just nu sitter jag och Minna på bibloteket i Kulturens Hus. Här har vi inte gjort nåt, eller jo kanske lite. Vi har pluggat lite grann, lite engelska. Direkt efter so provet åkte vi hit och åt på max och sedan gick vi till kioskbaren och köpte massa godis.

Jag har sådan lust att se på 5x17 så jag håller på att dö. Men jag kanske ska göra det idag eller i morgon, får se. Det verkar bli ett ganska intressant avsnitt i alla fall :)


Desperate Housewives

Hejsan!

Nu är det nog färdigt pluggat för min del, hoppas att jag kan det.
I alla fall, såg Desperate Housewives nyss, bra avsnitt :)
Undra vad det står på den där lappen och hoppas att Gabrielle stannar kvar hos Carlos fast han blivit blind.

image48

Tisdag

Hejsan!
Tisdag idag, helt okej dag men i morgon har jag so prov. Jag kan verkligen nada, och är riktigt orolig för det. Ska plugga snart, ska bara äta mellanmål först.

Här kommer en bild på Simple Plan.

image47


Simple Plan

Här kommer en bra låt :)



Simple Plan - Your Love is a Lie

5x17 Sneak Peek

Här kommer sneak peeken till nästa avsnittet!

Ser intressant ut...


Måndag

Hejsan!

Idag blir det plugg för min del, har ett väldigt stort so prov på onsdag och det måste jag verkligen få bra betyg på, men det finns alltid tid för lite bloggning :)

Här kommer en bild på Bethany Joy bakom kulisserna från avsnitt 17 eller 18, står inte.

image46

Simple Plan

Har typ nötit den här låten hela dan, toppen låt, eller hur?



Simple Plan - When I'm Gone

Walk The Line

Hejsan!
Just sett klart på Walk The Line!
Åhh, vilken bra film tycker jag, den ska jag defenitivt se igen :)

Handling:
Filmen handlar om den legendariske musikern Johnny Cash och hans livslånga kärlek June Carter. Cash gick i ett slag från bomullsplockare till rocklegend, känd som The Man In Black, ett namn som symboliserar både Cashs musik och hans livsstil. Cash var en rebell som aldrig kunde fly sina egna demoner eller sin egen tungsinthet vilket avspeglas i hans musik och den enda som någonsin kom honom riktigt nära var June.

Källa:http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=51109&lang=se&subsite=movies&&ref=

Reese Witherspoon som spelar June Carter vann en oscar för bästa kvinnliga huvudroll.

image45

Reese Witherspoon (June) och Joaquin Phoenix (Johnny)

5x17 promo

Shit, jag har ju glömt att lägga upp 5x17 promon!
Här kommer den :)


5x08

Hejsan! Underbara söndag, (inte).

Ikväll är det ju 5x08 här hemma, på kanal 5 kl 18.00 till 19.00.

image44

Mandy Moore

Hejsan!

Här kommer det en bild på Mandy Moore.

image43


Because I Said So

Idag ska jag spendera kvällen framför teven, hade tänkt att sätta på Tre Systrar och En Mamma, eller i USA Because I Said So.

Handling:
Daphne Wilder har tre underbara döttrar, Milly, Maggie och Mae varav två redan är gifta. Men lillasyster Milly verkar inte hitta rätt på kärleksstigen så mamma Daphne beslutar sig för att hjälpa till. Något som bara inte kan sluta gott...
Källa:http://sv.wikipedia.org/wiki/Because_I_Said_So

Den är ganska bra, och Mandy Moore är i huvudrollen, en av mina favorit skådespelare.

image42

Diane Keaton och Mandy Moore.


Hilarie och Danneel

Hejsan!

Hittade den här gulliga bilden på Hilarie-burton.com på Hilarie och Danneel.

image41

Gavin DeGraw

Här är en låt från Gavins nya album! Gud, vad bra låt!
Måste bara ha det albumet nu!



Gavin DeGraw - In Love With A Girl

Filmer

Hejsan! Lördag idag, kul kul. Har varit lite på stan till optikern för att beställa nya linser.

Jag var också på vidoteket, eller hemmakväll det kanske heter numera. Där hyrde vi Walk The Line. Den verkar super.

Så nu skriver jag en liten lista på vilka filmer jag vill se (glömer ofta bort vad jag vill se när jag väl är och hyr)

Walk The Line
What Happens in Vegas
Dumpad
- den nya med Kirsten Bell
Systrar i Jeans 2
Slaughter Rule
P.S I Love You
Just Like Heaven

Det var nog alla tror jag.


Gavin DeGraw

Hejsan igen!

Såg just att Gavin DeGraw har släppt ny skiva! Han är en av mina favorit artister och den måste jag bara skaffa!
Han kommer oxå till Stockholm den 4 Juni. Skulle vilja åka dit men det går inte och om jag nu skulle kunna skulle jag inte ha fått. Sad.

image40

5x16

image39

Paul Johansson och James Lafferty.

Såg just 5x16.
Mycket bra avsnitt som vanligt.
Det verkar vara på riktigt att Dan är dödssjuk och varken Lucas eller Nathan verkar vilja förlåta honom. Jamie vill ju lära känna Dan bättre, men det kanske han inte får göra.
Allt går nog bra för Brooke och Angie, men hon måste ju opereras. Läskigt.
Lindsay tänker nog inte komma tillbaka till Lucas, bra tycker jag för jag vill att det ska bli Leyton igen! Kan det inte bli det snart? Det känns som hela säsong 5 bara varit lika dant med Lucas, Lindsay och Peyton.
Undra var Deb var i det här avsnittet?

The Hitcher

Sophia i filmen The Hitcher, skulle vilja se den för Sophia är med i den, men jag vet inte om jag vågar...

image38

Hon verkar vara en tuff tjej

Resultat

Gjorde nyss några tester på http://www.onetreehillweb.net/fun.htm .
Har gjort de tidigare, men inte fått samma resultat nu, intressant.

image36

Min OTH låt blev i alla fall I Don't Want To Be - Gavin DeGraw. Bra låt tycker jag!

image37

Och den karaktär som jag mest är lika blev Peyton :) Fast jag vet inte om jag är någon talang i bild och sådant...

Sophia

Aww, hittade den här gulliga bilder på Sophia som liten :)

image35

Sommarjobb

Hejsan!

För några timmar sedan fick jag besked att jag har fått sommarjobb i sommar! Det är på Komunen, men bra i alla fall, för då tjänar jag väl lite pengar...
Hade i eftermiddag tänkt att träna lite, alltså springa, men jag orkar inte! Har haft så mycket att göra hela tiden så jag ska nog bara ta det lugnt och kanske se på 5x16 ikväll.



Sophia and James?

Det verkar som Sophia och James är tillsammans (som rykterna sa) på den här bilden på dem tillsammans som är tagna på LAX airport i Los Angeles i måndags.

image34

Bild och källa: http://justjared.buzznet.com/2008/05/06/sophia-bush-james-lafferty-couple/

Nu, tillbaka till pluggandet.


Torsdag

Tuff dag idag!
Hade först direkt på morgonen spanska prov och sedan på eftermiddagen idrott med intervall löpning, jobbigt värre! När jag kom hem har jag bara pluggat till nu, jag tror att jag pluggat ca två timmar. Men måste pluggar mer senare!

Man kan ju som sagt se 5x16 nu, men jag hinner inte se! Har så mycket i skolan nu och jag har helt enkelt inte tid. Tråkigt, men jag kanske kan se i morgon. Men då måste jag ju oxå plugga, äsch.

Men snart är det ju helg! Det är något att se fram emot :)

Forty Foot Echo

Dagen låt blir...



Forty Foot Echo - Brand New Day

Med en Leyton video på köpet (inte jag som gjort den)


Onsdag

Hejsan!
Onsdag idag, har inte uppdaterat på ett tag för jag har pluggat till spanska provet.
I alla fall, nu sitter jag och ser på vänner och senare ikväll ska jag kanske se på Grey's.

Lägger upp lite bilder från 100 avsnitts festen!


image27


         

Desperate Housewives

Hejsan!
Såg just på Desperate Housewives, ahh vilket drama i det här avsnittet!
Hoppas att verkligen Mike slutar med drogerna...
Jag hoppas att inte nästan hela Scavo familjen dör, hoppas hoppas! Jag vill inte att det blir så för Lynette, eftersom hon kämpat så med cancern.

image25

image26

Gavin DeGraw

Jag har för mig att jag läste på oth-music.com att Gavin DeGraw kommer att gästspela i säsong 5, dock inte riktigt säker, för det finns inte kvar där där det stod. I alla fall, det skulle vara kul om det var sant :) Jag gillar hans musik och har de flesta låtar, fast inte de nyaste.

image24

Mp3 spelare

Hejsan!
Har just kommit hem från skolan, hade som sagt NP idag. Gick inte så bra.

Idag så kommer min nya Mp3 spelare med posten :) Kul, kul. Så ikväll ska jag hålla på med den och plugga. Hoppas den bara funkar och så, att den inte pajade som den förra gjorde..

image23

Bild

Hejsan! Ska snart återgå til pluggandet men måste bara lägga upp den här bilden först :)

image22

The Scott Family

5x05

Drömma får man göra

Vet ni vad jag önskar mig mest just nu? En poster på One Tree Hill och dessa linnen från Clothes Over Bro's.

image20  image21

Hur snygga är inte de?
Jag får nog drömma ett tag tills jag har råd med dem. Egentligen kostar inte linnerna så mycket, det är bara frakten som kommer att kosta...



Systrar i jeans 2 Trailer



Hejsan!
Kom för någon timme sedan hem från skolan, hade som sagt redovisningen idag och det gick bättre än förväntat :) I morgon blir det nationella prov matte C tror jag att det heter, blä.

I lördags såg jag ju på Systrar i jeans, och som ni kanske vet kommer det en tvåa! Trevligt...
I USA släpps den den åttonde augusti det här året. 


5x07

Hejsan! Glöm nu inte One Tree Hill avsnitt 5x07 på Kanal 5 just nu :)
Börjar 18.05 - 19.00

Tyvärr kan jag inte själv se, för det första är båda teverna upptagna och jag måste öva på mitt tal som jag ska hålla i morgon för ungefär halva klassen!

image19

Systrar i jeans

Igår såg jag faktiskt också Systrar i jeans på kvällen :)
Bra film tycker jag!

Handling:

Filmens systrar är de fyra bästa vännerna Bridget, Carmen, Lena och Tibby som hittar ett par jeans som märkligt nog passar envar trots att de är olika stora. Under deras första sommarlovet åtskillda får var och en bära jeansen innan hon skickar dem vidare. Den modiga och sportiga Bridget ska åka till ett fotbollsläger där hon träffar en tränare som heter Erik som hon blir mycket förälskad i. Carmen ska åka till sin pappa och förväntar sig ett slappt sommarlov hos sin singelpappa. Men det blir inte riktigt så. Den vackra Lena och hennes syster Effie ska åka till Grekland till sin farmor och farfar, där hon träffar en mycket charmig pojke som heter Kostos. Och Tibby ska ensam stanna hemma och göra en dokumentär som inte blir som hon tänkt sig när Bailey dyker upp.


Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Systrar_i_jeans

image18
Amber Tamblyn, Blake Lively (Gossip Girl), America Ferrera (Ugly Betty) &  Alexis Bledel (Gilmore Girls)


5x16 Promo



Här är nästa avsnitts promo :)

John Tucker Must Die

Hejsan!
Såg nyss på film, John Tucker Must Die :) Den var riktigt bra tycker jag, ganska rolig.

Handling:

Kates mamma dejtar den ena konstiga killen efter den andra och varje gång hon blir dumpad flyr de till en ny stad... Kate har börjat i en ny skola, bara en i raden av många trodde hon, och hon lär känna skolans populäraste kille - John Tucker. Kapten för basketlaget, tjejmagnet och med ett utseende mellan en grekisk gud och en modell. Problemet är att killen dejtar flera samtidigt, de tre helt olika tjejerna Heather, Beth och Carrie. Kate upptäcker detta och försöker förklara för tjejerna, som vägrar lyssna. När de väl förstår att Kate har rätt, så står hämnd på agendan.

Som hjälp för att få planen i rullning börjar de samarbeta med den "osynliga" Kate. De sminkar och klär upp henne för att göra henne till en "drömtjej", och Tucker nappar på kroken. Tillsammans hittar tjejerna på alla möjliga påhitt för att få Johns popularitet att sjunka, men de skulle aldrig ha underskattat sin motståndare.

En dag gör John helt plötsligt slut med både Heather, Beth och Carrie. Då bestämmer de sig för att, med hjälp av Kate, krossa Johns hjärta som han krossade deras. Problemet är Kate och John verkar få riktiga känslor för varandra. Hur ska detta sluta?

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Tucker_Must_Die

image16

Jesse Metcalfe & Ashanti.

image17

Ashanti, Brittany Snow, Sophia Bush & Arielle Kebbel.


Forty Foot Echo


Forty Foot Echo - Drift

Alltså jag kan inte få nog av den här låten! Grymt bra video också, från första avsnittet :)

Bild

Skriver fortfarande, inte kul.
Tänkte förgylla eftermiddagen med en bild :)

image15


Lördag

Lördag idag! Bästa dagen i veckan :)
Just nu sitter jag på altanen och skriver tal till svenskan, tråkigt men det måste göras...

Sen har jag funderat på en sak ett tag, när börjar egentligen Gossip Girl? Det känns som det har varit ett ganska regält uppehåll nu.
Har hittat nu på Kanal 5s hemsida att de kommer tillbaka i Maj någon gång, snart alltså!

Källa: http://kanal5.se/web/gossipgirl/blogg/blogs/601140?_33_redirect=%2Fweb%2Fgossipgirl&#_33_messageScroll0

image14

Lycka till!

Hejsan! Fin dag idag här hemma :)

Ska önska lycka till till kompisarna nere i Borås som tvävlar i SM i Cheerleading idag!
Lycka till igen :)

Takida



Takida - Curly Sue

Urbra låt tycker jag :)

Vänner

Hejsan!
Fredag idag, trevlig dag tycker jag! Så idag ska jag tog ta och gå en sväng på stan... Funderar om man ska cykla dit eller ta bussen, tror nog bussen, det ser lite monligt ut och jag vill helst inte cykla hem i regn...

I morse såg jag ett avsnitt Vänner, den serien är grymt roligast!

image13


Bild

Hittade en rolig bild på Sophia och Hilarie för ett tag sen (kommer tyvärr inte ihåg varifrån)...

image10


Sneak peek 5x16



Hejsan!
 Vilket underbart väder idag, har suttit ute i solen hela eftermiddagen! Snart är det sommar!

Här kommer sneak peeken till 5x16.
Kommer bli intressant och se hur det kommer att bli med Dan. Och om Nathan och Lucas ska släppa in honom till sina liv igen...

RSS 2.0