Tokio Hotel

Här kommer en bra låt!



Tokio Hotel - Monsoon

Em final

Hejsan!
Söndag kväll och jag är ur trött. Tur att jag inte ska göra något alls i morgon! :).
Ikväll ska jag nog bara kolla på EM finalen. Jag hoppas att Spanien vinner :).

Söndag

Hejsan!
Jag var ju hos Minna igår eller tills idag då. Jag sov över. Det var en skoj kväll, vi somnade ganska sent, typ 5.
Det var i alla fall roligt.

Idag ska jag inte göra nått, kanske städa garderoben lite, den är hur stökig som helst!

Lördag

Hejsan!
Underbar morgon idag, hur soligt som helst!
Idag blir det att åka över till Sun och där ska vi öva med bandet. Minna kommer också såklart!
Sen drar vi ner till Konsum och köper lite grejs till kvällen, vi ska ha en nyttig kväll. Så det blir mest nötter och sådant. Vi ska också köpa så vi kan göra ansiktsmasker!
Sen hem, sen till Minna som jag sover över hos. Det blir film hela kvällen!
Mysigt.

Om ni undrar varför jag inte bloggat så mycket är det (som jag sa) att det är sommarlov och jag inte tänker lägga min energi på att blogg och att jag skriver en fic. Jag vet ej om den är bra, men jag gillar i alla fall att skiva.



Lucas skåp, eller Brookes. Kommer tyvärr inte ihåg!

Sommarlov, Heroes och VM

Hejsan!
Idag var det sista dagen på jobbet, nu har jag äntligen sommarlov!
För några dagar sedan började jag se på Heroes. Ganska bra serie, ska nog ser mer av den. Vill också se klart säsong 1 av Veronica Mars.

Här kommer en OTH bild!



James Lafferty, Paul Johanson och Chad Michael Murray.

Monsoon

Hejsan!
Trevlig dag idag. Ska ikväll inte göra någon speciellt. Kanske spela lite gitarr. Kan nästan hela Monsoon - Tokio Hotel nu. Great.

Sex and the City Movie

Hejsan!
I söndags såg jag Sex and the City Movie, den var super! Gillade den verkligen, fast den var 2 h och 25 minuter. Ganska lång.

Handling:
Dags att plocka fram Louis Vitton-väskan och Manolo Blahnik-skorna och på nytt ge sig ut på New Yorks gator tillsammans med Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte. De är tillbaka! Och den här gången där de verkligen kommer till sin rätt, i större format på bioduken... Sarah Jessica Parker spelar huvudrollen som Carrie Bradshaw, en "sexualantropolog" för att använda hennes egna ord, som ligger bakom tidningskolumnen "Sex and the City". Idéerna till kolumnen hämtar hon ofta från sitt och sina tre bästa vänners liv; snälla och välartade Charlotte (Kristin Davis), tuffa Miranda (Cynthia Nixon) och partypinglan Samantha Kim Cattrall).

Källa:http://www.filmtrailer.se/trailer/885/Sex+and+the+City.html



Charlotte, Carrie, Miranda och Samantha.

Sex and the City Movie

Hejsan! Sorry för dålig uppdatering igår, var med Sun och Minna. Också på kvällen. Det var skoj.
Idag vaknade jag ca elva, jag kom hem vid halv tre igår. Ganska skönt att få sova ut!
Idag blir det inte så mycket gjort, har inte gjort nåt tills nu typ. Ska snart ner till Konsum och handla gjrejor, sen ska jag på bio. Jag ska se Sex and the City Movie. Kul för att muntra upp söndagen.



Sex and the City Movie.

Utmaning

Såg en utmaning på en blogg, den är visserligen gammal, men jag gör den ändå! :)

UTMANING:

1. Skriv dina 5 favoritlåtar just nu
2. Utmana 5 andra bloggskrivare

Mina favorit låtar just nu:

1. We Used to be friends - Dandy Warhols
2. Your Love is a Lie - Simple Plan
3. Train - Flipsyde
4. Monsoon - Tokio Hotel
5. When it Comes - Tyler Hilton

Jag utmanar alla som vil.


Teen Choice Award

Kolla det här! http://friends007.blogg.se/2008/june/nominees-announced-for-teen-choice-2008.html#comment

Så många från One Tree Hill som blivit nominerade! Trevligt värre!

Sänts alltså på FOX at 8PM ET on Monday, August 4, 2008. I USA. Kan man se det här hemma någonstans? Man får väl vänta och se, kanske kommer upp klipp på Youtube eller något sådant.
Äh, det löser sig. Jag vill definitift se om någon av OTH skådisarna vunnit, eller om OTH vinner!



James och Chad på Teen Choice Award 2004.




Chad vinner "Hottie" priset eller nåt 2005.




Sophia vinner för nåt, hörde inte. 2007.






Chad, Hilarie och Sophia reprensenterar pris.

Snow Patrol

Sitter just nu och lyssnar på en skit bra låt!




Snow Patrol - Run

Sorlig låt.

Lägger in låt texten.

I'll sing it one last time for you
Then we really have to go
You've been the only thing that's right
In all I've done

And I can barely look at you
But every single time I do
I know we'll make it anywhere
Away from here

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear

Louder louder
And we'll run for our lives
I can hardly speak I understand
Why you can't raise your voice to say

To think I might not see those eyes
Makes it so hard not to cry
And as we say our long goodbye
I nearly do

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear

Louder louder
And we'll run for our lives
I can hardly speak I understand
Why you can't raise your voice to say

Slower slower
We don't have time for that
All I want is to find an easier way
To get out of our little heads

Have heart my dear
We're bound to be afraid
Even if it's just for a few days
Making up for all this mess

Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear


Sophia Bush

Här kommer en interljuv med Sophia Bush före säsong 5 premiären.



Sophia Bush.

Ledig

Nu är jag ledig i tre hela dagar! Jippie!

Seb

Hejsan! Här kommer en bild på Sebastien i Simple Plan.



Checka Chuck i bakgrunden.


Mindre uppdateringar

Får passa på och säga;
Det kommer nog bli mindre och mindre uppdateringar. Det är ju sommar och då vill man ju inte sitta framför datorn hela tiden!

Onsdag; fotboll och VM

Hejsan!
Har uppdarerat dåligt, jag vet. Saken är att jag faktiskt inte orkat. Ids inte helt enkelt. Det har varit regält jobbigt med jobbet, eller snarare tråkigt och jag är helt less på det! Har bara lust att sluta. Men det ska jag inte.

Snart blir det middag, sedan dusch. Ikväll ska jag se på Sverige- Ryssland, Em i fotboll alltså. Vi får hålla tummarna att Sverige vinner. Sen kanske ett Veronica Mars avsnitt. Kanske kanske.

Slänger in en bild på Kristen Bell också.



Kristen Bell.

Måndag

Hejsan!
Sorry för dålig uppdatering i helgen. Var i lördags som sagt med Sun och Minna. Vi cycklade till stan, till Hemmakväll, där hyrde vi Pocahontas, Lady och Lufsen och Skönheten och odjuret.
Recension kommer snart.
Där efter åkte vi till Kvantum och handlade mat. Sedan drog vi till kanalen och satt och drack Sprite. Där efter åkte vi till Minna och såg på fotboll, sedan gjorde vi tårta och sedan tacos. Det blev väldigt gott. På kvällen såg vi filmerna och åt godis och chips till.

Jag kom hem vid halv tre ungefär, på natten alltså.

Igår städade jag rummet, i fem timmar! Men snyggt blev det...
Nu eller nyss kom jag hem från sommarjobbet, har jag inte gjort nåt alls. Tror att jag ska ta en löpnings tur ikväll.

Bryan Greenberg

Såg idag på The Blog Of One Tree Hill i en interljuv med Bryan Greenberg att han inte kommer komma tillbaka till One Tree Hill. Tråkigt tycker jag, jag vet ju inte om jag vill att Jake och Peyton ska vara tillsammans eller om jag hellre vill att Peyton och Lucas ska vara det. Men jag skulle vilja att Jake skulle komma tillbaka, jag tycker om den karaktären.

Bryan vill hellre sattsa på filmer istället för tv- serier.



Veronica Mars säsong 1

Jag har lust att köpa Veronica Mars säsong 1 på Discshop för ynka 406 :-. Okej det är ganska dyrt, men jag vill ha den i alla fall!



Fin är den.

Kanske kan drömmen gå i uppfyllelse när jag får lönen från sommarjobbet?


Film kväll

Hejsan!
Idag är det lördag, skönt med helg och att få sova ut. Mumma!
Snart bär det av till stan med Minna och Sun. Vi ska handla mat och hyra filmer på Hemmakväll. Sen ska vi hem till Minna och laga Tacos och sen ska vi upp och äta mycket godis och se på gamla filmer. Jag har faktiskt aldrig sett Lejonkungen och Törnrosa, så bland annat dem ska vi se.
Det ska bli kul.


Almänt

Hejsan! Fredag kväll idag, har nyss kommit hem från Minna och Sun. Kul att komma dit, skulle egntligen se en film nu, men har bara inte lust. Sitter nu ch bara lyssnar på musik, vi får varken ha mobil eller mp3 på sommarjobbet, så jag lyssnar nu istället. Har typ inget att skriva om nu. Det var ju skoj att läsa.
Ska kanske se ett nytt Veronica Mars avsnitt, eller kanske inte. Äh, jag vet inte vad jag vill göra.

Beslutsångest.

Poster

Jag har fruktansvärt lust att köpa en snygg poster till mitt rum, det är så tråkigt. Jag vill ju ha en med OTH, men det finns ju ingen stans. Kanske en på Simple Plan, eller Veronica Mars. Men jag vet ju egentligen inte hur länge jag kommer att gillar VM.

   

Simple Plan och Veronica Mars.

Såhär ser dröm plancen ut.



En STOR en.

Eller kanske en sådan,



What a Girl Wants

Hejsan!
Igår kväll såg jag en film, What a Girl Wants. Ganska bra film, helt okej.

Handling:

Filmen handlar om Daphne (Amanda) som har växt upp utan sin pappa i USA tillsammans med sin mamma. Hennes mamma är sångare och sjunger på bröllop. Hon avundas alla de flickor som får dansa far - dotter dansen. Hon har alltid drömt om att få träffa sin far, och när hon får reda på att han bor i London så åker hon dit. Det visar sig att pappan är väldigt känd och det blir svårt för henne att välja - det enkla livet i USA, eller som stor kändis i England? Till slut blir det upp till fadern att välja.


Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Allt_en_tjej_vill_ha



Amanda Bynes och Colin Firth


Simple Plan

Hejsan! Idag är det Torsdag. Kul kul.

Här kommer en bra låt :)



Simple Plan - Generation

OTH

Hejsan!
Här kommer lite bilder på OTH skådisarna, bra va?
Det är från säsong 2.



Bethany Joy Lenz/Galeotti



Chad Michael Murray



Hilarie Burton



Sophia Bush



James Lafferty


Sophia Bush

Här kommer lite pics på Sophia Bush när hon var liten! Gullig eller hur?



Sophia Bush


Veronica Mars Opening Credits

Hejsan! Erkänn att Veronica Mars Opening Credits är snygg. Gillar den.




Här kommer den vanliga versonien.



Dandy Warhols - We Used To Be Friends


Inte jag som gjort videon.

Bethany Joy Galeotti

Tisdag idag, kul kul.

Här kommer det en bild på Bethany Joy Galeotti!



Bethany Joy Galeotti.

She's the Man

Hejsan! Spenderade måndags kvällen och tittade på film, She's the Man. Den är riktigt bra, gillar den. Är ganska rolig :)

Handling:

Viola går på Cornvall men 2 veckor före skolstarten får damfotbollslaget besked om att laget ska läggas ner. Tjejerna vill då provspela för killaget men blir utskrattade. Killaget ska ha match om 2 veckor mot Illyria och har inte tid med att låta dem provspela eftersom tränaren anser att tjejer överhuvudtaget inte kan jämföras med killar.

Sebastian är Violas tvillingbror och ska börja på Illyria men ska de 2 första veckorna utan föräldrarnas vetskap åka och spela med sitt band i London. Viola får då en ideé. Under de här 2 veckorna ska hon låtsats vara Sebastian och söka in till Illyris skollag utklädd till Sebastian.

Efter ett tag på den nya skolan blir Viola kär i Duke, en rumskamrat och en fotbollsspelare i laget. Han gillar Olivia som gillar Sebastian som egentligen är Viola. Den riktiga Sebastian är tillsammans med Monique som hatar Olivia. Olivia hänger med Duke för att göra Sebastian (Viola.) svartsjuk. Och Duke tror helat tiden att Viola är en kille.

Allt går egentligen bra tills den rätta Sebastian kommer hem en dag tidigare, dagen före matchen, utan Violas vetskap.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/She%27s_the_Man



Laura Ramsey, Channing Tatum och Amanda Bynes.


Måndag

Hejsan!

Första dagen på sommarlovet och första dagen på sommarjobbet. Idag röjde vi sly uppe vid Hagelvägen/Dundervägen. Kul. Egentligen var det inte så jätte jobbigt att göra det, det var bara jobbigt att kliva upp så tidigt, att behöva gå upp och ner dit till Ormbergskolan och att det var så kallt.
Men jag är frukansvärt trött. Tror jag kommer somna snart.

Nu är det 14 dagar kvar av sommarjobbet.

Nu mutrar jag upp mig med en bild.


James Lafferty

Här kommer lite bilder på när James intervjuvas (vet tyvärr inte hur det stavas).



James Lafferty



Måste ha varit svårt att få på sig den där mikrofonen.



Det fixade sig tillslut.

Sommarjobb

Här kommer lite info om mitt sommarjobb, inte för något kanske vill läsa det, men jag postar det i alla fall.
Jag kommer alltså joba för komunen med parkarbete. Det blir väl att rena bort träd, plantera blommor etc. Tror jag i alla fall. Eftersom det här är mitt första sommarjobb har jag ingen aning vad jag egentligen kommer att göra, men men vi får se. Jag kommer att tjäna 42 kronor i timmen tror jag. Jag jobbar mellan åtta till tre. Men en timmes lunch. Kommer bli segt i morgon att komma upp så tidigt. Jag måste till och med gå upp tidigare än till skolan. Vid tjugofem i åtta kommer Minna förbi och sedan åker vi till Sun och sedan drar vi iväg till Ormbergsskolan, där man skulle träffas.

Jag skriver i morgon hur allt har varit.

Simple Plan

Hejsan! Söndag kväll, inte så kul kväll, men bättre än de dagar då jag har skola dagen efter. Nu har jag bara sommarjobb. Känns faktist ganska kul att göra något, för annars skulle jag nog inte göra något alls.
I all fall, nyss var jag och spelade tennis, kul kul. Roligt värre. Jag sög verkligen i början, men efter några minuter kom jag in i spelet och började göra bättre i från mig.

Här kommer en bra låt!



Simple Plan - No Love

Veronica Mars 1x03

Spännande avsnitt det här med. Jag börjar gilla den här serien. Fast inte lika mycket som One Tree Hill, ingen serie kan ta OThs plats! Ganska spännnade när Veronica letade den där killens pappa. Sen också det med Duncans huvud, jag vet inte rikitgt om jag gillar honom eller inte...



Troy, Duncan och Veronica.

Titta på Veronica Mars

Här kan man också titta på Veronica Mars.

http://www.surfthechannel.com/tv/Veronica_Mars/



DVD

Hejsan! Läste just på tvland att det ryktas om att det nya omslaget på dvderna är till R1 och det förra R2. Synd tycker jag också. Jag tycker att det nya är mycket finare.

  

R2 och R1.

Vi i Sverige kan de flesta inte spela R1 på sina dvder. Fast det finns någ sådana som kan göra det, men då måste man ju oftast inportera från USA.

Fast egentligen är båda fina, men det har typ alltid varit sådana helkropsbilder på dvd fodralen förrut (förrutom säsong 4). Men det är ju innehållet som räknas, eller hur?

Ny

Nu har jag lagt till en ny kategori, Veronica Mars. Kul eller hur?

Veronica Mars 1x02

Ser på Veronica Mars 1x02 just nu. Är ganska bra, gillar låten i början! Jag tycker lite synd om Veronica för hon verkar på ensam sedan henneskompis Lilly mördats och efter hennes mamma lämnade henne och sedan hennes pojkvän lämnade henne också. Men jag tycker att det var rätt av henne att stå vid sin pappas sida. För om hon tror på honom skulle jag också göra det. Men hon verkar ha fått en ny kompis i alla fall, Wallace.
Det börjar bli mer och mer spännande...

Paris Hilton gästspelar i avsnittet. Great.



Kristen Bell.


Veronica Mars

Har för någon timme sedan sett första avsnittet av serien Veronica Mars. Ska nog titta på något till också, får se om det är en serie jag fortsätter följa, fast den har ju lagts ner men det finns ju tre säsonger att titta på. Det tog mig säker en timme att hitta någon hemsida därman kunde titta på Veronica Mars. Jag hittade till sist fanpop.com, som funkade.

Här hittar du lite fakta om serien; http://www.veronicamars.se/serien/

Jag läste det innan jag började kolla för annars skulle jag nog fatta nada.

Men första avsnittet var ganska bra, det var rätt mycket flashbacks och så. Man kan ju säga att hon är lite som Kitty, löser mystereier och så. Får som sagt se om det är något jag fortsätter att titta på.



Kirsten Bell som Veronica Mars.

Logga in

Hejsan, har haft problem hela tiden att logga in på bloggen, nu funkar det i alla fall. Inte så kul.
Det här blev ett konstigt inlägg.

Fullt Hus

Ja just det, såg ju Fullt Hus igår hemma. Den filmen är ganska bra, rolig i alla fall. Ganska bra film att bara slö titta på för man behöver inte tänka nå mer ingående. Man mår bara bra av den filmen.

Handling:

Familjen Baker består utav 12 ungar och deras föräldrar Tom och Kate. Efter tolv år har dom lärt sig att handskas mede sina mer eller mindre ohyfsade ungar och när pappa Tom får ett erbjudande att ta sitt drömjobb, träna Amerikas största ungdomslag i rugby, så måste hela familjen flytta med till en större främande stad. När även Kate får ett erbjudande att åka ut på bokturné med sin bok måste Tom uppbåda all kraft att både ta hand om familjen och sitt lag.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fullt_hus_%28film%29



The Baker family.


Simple Plan och Gavin DeGraw

Hejsan! Lördag idag, roligt värre!
Nu har jag äntligen köpt Simple Plans album "Simple Plan" och Gavin DeGraws nya album.

   

Gavin DeGraw och Simple Plan.

Köpte dom på Åhléns för 189 kr vs 165 kr tror jag att det var.

Favorit

Hejsan! Här kommer två klipp med mina två favorit avsnitt.




Peyton och Mouth dansar 3x04.





Mouth är en cheerleader 1x17.


Jag har inte gjort videonrna.

American Pie - Band Camp

Vi såg oxå American Pie - Band Camp. Dålig och äcklig den med, men lite bättre än "The Wedding".

Handling:
Matt som är Stiflers lillebror tvingas att tillbringa sommaren på ett musikläger som har ett ganska dåligt anseende i de mer populära kretsarna på det high school som han går på till följd av ett grymt spratt som han och hans kompisar spelade skolans orkester. Musiklägret visar sig ha Jims pappa som ansvarig ledare vilket banar väg för massor med pinsamma situationer... Matt bestämmer sig för att han ska spionera på "bandtöntarna" med diverse spionkameror som han köper via internet innan han far.

Källa:http://sv.wikipedia.org/wiki/American_Pie_-_Band_Camp



Tad Hilgenbrink.

I filmen är oxå hon den blonda i John Tucker Must Die och psyco Derek i OTH.


American Pie - The Wedding

Hos Minna såg vi på American Pie - The Wedding. Den var dålig och äcklig tycker jag.

Handling:
Den tredje American Pie-filmen handlar om bröllopet mellan Jim och Michelle och mötet mellan deras familjer och vänner, däribland Jims gamla kompisar från High School och Michelles lillasyster.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/American_Pie_-_The_Wedding

Alyson Hannigan och Jason Biggs


Sommarlov

Hejsan! Första dagen på sommarlovet! Idag börjar det, nu ska jag utnytja sommarlovet till fullo. Jag ska inte känna att jag glömt göra något eller så. Fast det kommer man nog på senare, men i alla fall.
Igårkväll var jag hos Minna och tittade på film, och snackade. Det var kul, men jag tror att alla var ledsa över att nian är över, eller jag menar att vi inte går i samma klass längre.
Jag har spenderat förmiddagen i sängen och sovit efter att kommit hem ett från Minna. Jag drömde att jag, Sun och Minna sommarjobbade i London och på kvällarna åkte vi hem med flygplan. Konstigt va?

Nu lyssnar jag på Hallelujah - Kate Voegele.


26 Augusti

Gaaah, kolla det här!


One Tree Hill säsong 5 på DVD!
Släpps 26 Augusti i år.

Källa:

http://www.amazon.com/One-Tree-Hill-Complete-Season/dp/B0012BS5XU/ref=pd_bbs_sr_6?ie=UTF8&s=dvd&qid=1212678767&sr=8-6


Augustana

Bra låt



Augustana - Twenty Years

Favorit avsnitt

Ojsan, det här har jag glömt. Skrev ju att jag skulle göra det.
Här kommer mina favorit avsnitt :)

1x06 - Every Night Is Another Story


I det här avsnittet blir Peyton och Haley vänner, jag gillar de verkligen som vänner. Fast jag tycker bäst om alla tre, Peyton, Brooke och Haley.



Peyton och Haley.

1x08 - The Search for Something More

Hur ska man liksom inte gilla början av Nathan och Haley?




Nathan och Haley.

1x17 - Spirit in the Night

Alltså alla åker till Charlotte och där på hotellet händer massa saker, det är riktigt kul när Mouth visar motståndarnas dans för Peyton, Brooke och alla andra.




Teresa och Bevin.

3x03 - First Day on a Brand New Planet

Det är en maskerad fest på Tric och alla klär ut sig till olika personer. Brooke - djävulen, Peyton - olycksängeln, Haley - Sandy i Grease, Lucas - Tommy Lee, Mouth - John Travolta och Nathan - Batman.

Det enda dåliga med avsnittet var att Nathan var lite taskig mot Haley.




Haley och Nathan.

3x09 - How a Resurrection Really Feels

Det är avsnittet blir Nathan och Haley tillsammans igen och Brooke och Lucas blir det också.


Hittade ingen bild.

3x16 - With Tired Eyes, Tired Minds, Tired Souls, We Slept

Det är skottlossning i Tree Hill High. Jimmy Edwards tar ex. Rachel, Haley, Mouth, Skills och Nathan i gisslan kan man säga. Ett otroligt sorligt avsnitt. Jag tycker att det är bra att de har med något sådant i serien för sånt här händer och i de flesta serier (tycker jag) blundar man och låtsas inte om det. Man lever bara lyx liv untan att någon händer.



Peyton och Lucas.

4x05 - I Love You But I've Chosen Darkness

Nathan får reda på att Haley är gravid. Det blir lite drama först men sedan blir det bra igen. Rachel slutar äntligen med att stöta på Nathan, tycker jag är bra!



Nathan och Haley.

5x13 - Pictures Of You

Bra avsnitt, man får se karaktärerna prata med andra än vad man är van vid. Haley med Skills tycker jag är mest nytt liksom.




Brooke.

5x01 - Four Years, Six Months, and Two Days

Här är allt nytt! Gillar alla karaktärers nya liv tror jag, kanske mest Haley, Brooke och Peytons. Hela programmet känns liksom nytt och även om jag är en Naley lover tyckte jag om när dem skrek på varandra och Haley visade äntligen hur hon egentligen kände. Tycker synd om Peyton som inte har någon alls. Ingen och sedan när hon köper en tidning på Brooke och sedan boken av Lucas och ställer upp dem på hennes bokhylla, det tycker jag är en bra scen.




Skills, Jamie och Lucas.

5x03 - My Way Home Is Through You

Naley börjar resa sig och Nathan skärper sig. Mycket bra avsnitt och då får man för (nästan) för första gången se de som en familj tycker jag, förutom flashbacksen.




Nathan och Jamie.

Sådär. Det blev ett långt inlägg!


 


Skolavslutning

Hejsan alla!
Igår var jag ju på Vårfesten, var ganska kul där. Alla var i alla fall uppklädda och fina :)
Idag har jag haft skolavslutning och sagt hejdå till nian och alla kompisar i klassen. Fast endel ska jag träffa ikväll, men i alla fall. Känns konstigt och knäppt nu tycker jag.

Chad och Hilarie

Onsdag idag. Helt okej dag, har ju vårfesten ikväll.
Nu är jag mest sur och trött, har sovit dåligt sen kanske fyra i natt. Somnade ett kanske, så det blev inte många timmars sömn tyvärr. Skulle behöva det för ikväll kommer jag nog hem sent, ett - två kanske. Har skolavslutning tio. Får sova till kanske åtta.

Jaja, igår såg jag inte på Desperate Housewives. Orkade inte, städade heller inte rummet.

Här kommer en blid på Chad och Hilarie.


One Tree Hill

Här kommer en grymt snygg bild.



4x 09, 10 ?

Simple Plan

Jag har hittat en bra låt, checka!



Simple Plan - No Love

Citat

Hejsan!
I morgon är en vårbal i min skola, på Nordkalotten. Kul. Nja, nu känns det mest jobbigt för jag har inte kommit på vilken väska jag ska ha. Jag måste också städa rummet för en kompis kommer och gör sig klar hemma hos mig. Det är verkligen en röra.
Jaja, idag är det Desperate Housewives. Ska nog se det, lite slö tittning kanske, annars sitter jag kvar här, eller städa jag. Det sista borde jag gör men men.

Har sett på mycket OTH på sistone, i början av säsong 4 hittade jag ett fint citat av Mouth som jag skrev ner.

People can change. They just don't because it's easier that way

Fint citat, det tror jag också på.

Igår

Hejsan!
Sorry för dålig uppdatering, var igår på lasegame och tältning med klassen. Roligt roligt. Så jag berättar hela dagen.
På morgon vid åtta gick bussen till Boden från bussstationen. Vi åkte den i kanske en halv timme, jag vet inte riktigt hur länge. Sedan gick vi in i skogen och sedan in i berget. Inne där var det jätte mörkt och man gick in i en lång tunnel. Sen kom man in till en typ vanligt fik. Där förklarade en kille där hur man spelade. Sedan spelade vi tre omgångar var. Det var hur roligt som helst! Mitt lag vann aldrig, men det var roligt i alla fall. Sedan när i spelat klart fikade vi där, och sedan gick vi till busshållplatsen i Sävast och åkte till Sunderbysjukhus där Minnas mamma sjussade hem oss.
När jag var hemma åkte jag till Konsum, eller cyklade och köpte hamburgare och andra grejor till kvällen. Vid fyra kom Minnas mamma  och hämtade upp mig och några andra och sedan körde hon till Arcus.
På Arcus satte vi upp tälten och sedan hoppade vi på någon slags stuttsmatta, men det var typ inte det. Sedan grillade vi hamburgare. Jag och Minna hittade någon pinne som såg ut som ett y och på den grillade vi tre hamurgare. En till mig, en till Minna och en till Sun. Dom blev ganska goda. Efter det spelade vi kubb, hoppade mer och satt på bryggan.
Vid tolv åkte jag hem och somnade vid ett kanske.
Vaknade tio idag av att mamma ringde. Tur var väl det, skulle annars gått illa.

Simple Plan i Stockholm

Jag bloggar typ som en galning idag känns det som. I alla fall här kommer en video med Simple Plan när de var här i Sverige i år.
Videon kommer från deras youtube hemsida.



Lite roligt med SEB banken :)

Blä

Gud, jag hatar det här! I sommar kommer både Simple Plan och Jimmy Eat World till Sverige, fast till Hultsfredsfestivalen. Och man kan inte gå på den festivalen om man är under 18! Helt typiskt. Just nu hittar jag massa band som jag vill se, men kan inte, och jag skulle säkert inte få men ändå. Tråkigt. Synd att jag inte bor i Stockholm heller, skulle inte vilja bo där, men med tanke på att det är dit alla kommer. Jag menar exempel Simple Plan kommer ju inte till Lule och spelar i Kulturens Hus eller Coop Arena.



Simple Plan.

3x19

Hejsan! Sitter just nu och tittar på 3x19. Gillar låten i början när matchen ska börja. Ganska kul när Oncle Cooper kommer hem till Nathan och Haley.
Jag brukar inte vara på Rachels sida, för jag tycker inte alls om hennes karaktär i serien, men i alla fall tycker jag att Brooke är ganska taskig mot henne när hon sätter upp att de affisherna.
Lite kul när Larry hittar på Peytons dörr Brookes "hot dad fantasy".
Bra i slutet när Peyton träffar Jake och Jenny igen :)



Peyton, Jenny och Jake.

James Lafferty

Hejsan! Kolla det här:

James Lafferty has booked a lead role in the Silver Nitrate/Newmarket film S. Darko, a continuation of the Donnie Darko story.
Källa: http://treehillfan.com/

Kul eller hur? Jag har faktiskt aldrig sett en film med James Lafferty i förut. Hoppas att det går bra för den filmen också. Jag tror nog att dem flesta i OTH har gjort någon eller flera filmer vid sidan av serien, men inte James.



James i 5x12.


Temptation Island

Hejsan! Såg ju också igår Temptation Island, den var helt okej film tycker jag. Fast på framsidan av filmen dtår det typ vad som kommer att hända, så man fattar mycket utan att ha sett filmen.

Handling:
På en kryssning i Karibien blir 18-åriga Jenny Riley strandsatt på en strand tillsammans med sin stora idol, rockstjärnan Jason. Eftersom att hon vill vara ensam med honom så berättar hon inte för honom att de faktiskt bara har kommit i land en liten bit bort från deras resort.

Källa:http://www.lovefilm.se/film/45224-Temptation+Island.do



Amanda Bynes är i huvudrollen.



Bottoms Up

Hejsan! Såg filmen Bottoms Up igår. Den var riktigt dålig, inte alls bra. Paris Hilton var nästan i huvudrollen och hon spelade en bortskämd unge tycker jag, fast det visade sig att hon var mer än en bortskämd unge.
Hela filmen var oförutsägbar och man viste hela tiden var som skulle hända, eller man kunde gissa sit till det.

Handling:

Owen Peadman jobbar som bartender på sin fars restaurang i Minnesota. Men restaurangen går dåligt och hotas av konkurs. Då bestämmer sig Owen för att delta i en bartendertävling i Hollywood för att försöka rädda restaurangen.

Källa:http://sv.wikipedia.org/wiki/Bottoms_up



Paris Hilton, dålig i rollen som Lisa, allt var inövat.


Söndag

Hejsan! Söndag idag, trevligt trevligt.
Var ju som sagt på en fest igår, kom hem kanske kvart i ett och sedan somnade jag bums.
Det var en jätte roligt fest, med roliga lekar och god mat. Vi fick hamburgare till middag och under kvällen åt vi typ upp: 6 liter läsk, 2 påsar chips, 3 påsar popcorn och 1 kg godis.
Vi hade som tävlingar hela kvällen, dem var jätte roliga tycker jag. Det var en med en rit tävling som var rolig :)
Våran grupp "Grey's Anatomy" vann hela tävlingen och vi i laget vann en anskitsmask var :) Senare såg vi på två filmer. En Bottoms Up och en med nån ö. Kommer upp mer fakta om dem senare!

RSS 2.0