Video

Hejsan!

Här kommer en video, jag har ej gjort den!

Den är skit bra, så himla rolig. Den är med Tokio Hotel i alla fall.





Tokio Hotel

Intervjuv

Hejsan!

Här är en intervjuv med James Lafferty om Nathan i säsong 6, och en del annat.

http://www.tvguide.com/Video/

Där finns även en intervjuv med Hilarie Burton, Lee Noris, Chad Michael Mussay, Sophia Bush, Bethany Joy Galeotti och massa mer!




James Lafferty

27 Dresses

Nämen oj! Ser ju att jag inte resencerat 27 Dresses som jag såg för ganska länge sedan.

27 Dresses är en underbar film, som inte bara handlar om klänningar! Jag trodde det först, men blev glatt överraskad när det visade inte vara bara om det.
Rekomenderar den!

Handling:

Jane är en romantisk och totalt osjälvisk kvinna som varit brudtärna inte mindre än 27 gånger och hennes egen lycka tycks inte finnas inom räckhåll. När hennes lillasyster, Tess, börjar förbereda sitt bröllop med Janes chef börjar dock Jane omvärdera sitt "alltid-brudtärna-liv".

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/27_dresses



Malin Åkerman och Katherine Heigl.

Huvudrollen har Katherine Heigl.


Lördags planer

Hejsan!

Lördag idag. Jag var som dagt skit trött igår, men kunde såklart inte sova längre än till halv åtta! Det är något allvarligt fel på mig! Så himla less.

Ikväll blir det middag hos Minna. Kul kul! Ska bli jätte kul att träffa alla igen, höra hur de har haft det osv...
Innan kommer Sun förbi, så cyklar vi tillsammans till Minna! Rlogt att få sällskap!

Jag läste för ett tag sedan på Aftonbladet, eller det kanske var någon annan stans. I alla fall att sångaren i The Rasmus, Lauri, skadade sig under en inspelning till en låt i Stockholm. Han skulle tydligen luta sig, eller något sådant, mot en glasvägg. På något sätt gick glasrutan sönder, Lauri klarade sig bra, men det skulle kunnat gå riktgt illa. Nu gick han bara ett ärr på armen!




The Rasmus


Living in a world without you

Här kommer den live!




The Rasmus - Living in a life without you

Black Roses

Hej!

Är fortfarande trött. I alla fall, jag är helt upphakad på Living in a world without you - The Rasmus. Helt alltså, jag måste bara köpa det albumet när det kommer ut. Alltså den 24 September. Jag hoppas resten av albumet är lika bra som Living in a world withour you. Vi får hålla tummarna!



Black Roses

Favorit låtar

För att jag ska kunna hålla mig vaken postar jag mina favorit låtar just nu!





Sum 41 - With me





Green Day -  Boulevard of Broken Dreams





The Rasmus - In The Shadows




The Rasmus - Living in a world without you

Så, kommer inte på några till just nu, min Mp3 är på nedervåningen och jag orkar inte hämta. Nu höll jag mig vaken i fem minuter till!

Trött

Jag är så trött. Jag skulle alvarligt kunna gå och lägga mig nu. ¨

Idag, eller i eftermiddag gick åke vi (familjen) in till stan, Ångsågen. Där skulle vi köpa golv till köket, sen åkte pappa hem med det. Jag, syster och mamma gick till 4sound och kikade på elgitarr vs bas. De hade rätt många elgitarrer, inte så många baser. Men bas paketet kostade bara två tusen, faktiskt inte så fasligt mycket.
I alla fall, vi skulle ta bussen hem, så jag kilade in på Aurora och köpte Cosmo. Det tillgick en film, som jag hade tänkt att se på ikväll, men jag vet faktsiskt inte om jag orkar!


Fredag

Hejsan!

Idag började jag klockan halv nio, då skulle vi träffas i stadsparken. Där blev det lite lekar, och så. Ganska kul faktiskt. Sen slutade jag vid elva, så jag har varit hemma i kanske en timme/ en och en halv. Skönt.

På måndag börjar allvaret med skolan och klassen. Då börjar lektionerna.

Igår bytte vi klasser så alla med ekonomi inriktning ska gå i en och sådant. Så, jag går inte längre i SP1D. Jag går i SP1E istället. :).
Det verkar som jag alltid kommer sist i klasserna, alltså, på högstadiet gick jag i G, sista klassen och nu i E som är också sista klassen i åk1.
Men det gör inget, .

Promo och sneak peek 6x01

Här kommer en ny promo för 6x01!






Och här en sneak peek!

Godnatt

Sådär, nu går jag och lägger mig. Sov gott allihopa!

Bjuder på lite TH bilder också! :)











Tokio Hotel

Gustav i slutet också.







Georg






Är du trött Georg?
Jag med.



 


Raise Your Hands

Såg nyss denna, Raise Your Hands med Tokio Hotel.

Jag gillar denna verkligen inte, absolut inte. Jag gillar Wo Sind Eure Hände bättre.



Raise Your Hands  - Tokio Hotel

6 dagar kvar

Hejsan!

Nu är det bara 6 dagar kvar!

Tisdag

Hejsan!

Så, nu har andra dagen på gymnaset gått. Bra bra.
Dagen började klockan kvart över sex, då mobilen ringde. Jag gick upp efter kanske en kvart, bytte om, och gick ner och åt frukost. Klockan kvart över sju gick jag till bussen, mötte Minna och vi åkte till stan klockan tjugo över sju! Vi skulle ha tagit bussen klockan halv åtta, men men, vi var så tidiga så vi tog den tidiga. Minna slog sig i en stolpe med sådan knapp där man trycker på för att gå över gatan. Det var skit kul!
Mötte Josefin och Caroline i klassrummet, pratade lite och så, sen kom alla andra. Vi lyssnade på massa information, tråkigt. Jag har bestämmt mig att gå Samhälle med ekonomi inriktning. Det verkar ganska skoj, men en massa plugg.

Vid lunch träffade jag, Frida och Cornelia Agnes och Jennifer. Vi gick och åt i Staren. Senare träffades vi igen hela klassen, gjorde lite saker, gick typ på någon slags grej (jag orkar inte förklara).

Gick på föreläsning vid ett, var slut vid halv två. Gick till bussen, Sun ringde, hon kom, vi gick till Akademibokhandeln och jag köpte kalender, randat block, två sudd, tre pennor. Gick till LLT, Sun fixade med sitt kort, Minna ringde, vi gick igen till LLT för hon skulle också fixa sitt kort. Åkte hem, vi träffade Belle på bussen, snackade. Vi gick till Minna. Vi åt sammanlagt 11 mackor, 6 glas vatten, 12 kakor. Vi var hungriga.

Mamma ringde tjugo i fem, jag gick hem och åt middag och här sitter jag nu!

Heroes säsong 1

Hejsan igen :)

Jag har sådan lust att klicka hem denna;



Men som vanligt har jag ju inte precis 400 spänn som ligger och skräpar hemma. Jag får vänta till födelsedagen istället, som är i December.


Måndag och ny skola

Hejsan alla!

Idag var det första dagen på gymnasiet. Jag gick till Lärkan klockan elva (mötte upp Jennifer, Agnes och Frida innan). Där var det upprop. Det visade sig att jag och Frida gick i samma klass, SP1D. Då gick vi till "språklådan", en byggnad och fick träffa resten av klassen och våra mentorer. Kul kul. Alla var typ nervösa, jag var jätte nervös. Jag höll på att dö.
De gick igenom lite addresser och så, sen åt vi lunch. Sen fick vi lära känna varandra typ, sen gå på rundvandring i språklådan och Hackspetten. Mucho nico.

Klockan två var allt slut. Träffade Minna, Sun och Malin och gick och fikade. Kom hem tjugo i fyra, sett på lite Americas Next Tom Model, och nu sitter jag här i väntan på maten. Blåbärspannkakor idag, mums! :)


Lördag

Hejsan!

Lördag och jag har varit på stan med familjen. Hittade tre tröjor, ett par tajts och ett par jeans. Så,, hela min månadspeng (som jag fick den tjugonde) är nu slut. Men som tur är hade jag lite pengar kvar sedan sommarjobbet :)

Idag har Signe namnsdag, och det betyder att jag har namnsdag :) Jag heter det i mellan namn (också Anna i mellan namn). Sen var ju Susanna nyss också, firar ju på Susanna, de har inte Susanne trots att det namnet är vanligare. Konstligt, eller hur?

Jaja, ikväll blir det något. Kanske Veronica Mars som igår. Jag får se hur det blir. Nu är det bara två dagar kvar. SHIT! Snart börjar gymnasiet.

Veronica Mars säsong 1

Hejsan!

Nyss köpte jag (eller mamma som jag betalade) Veronica Mars säsong 1 på hemmakväll! Kostade bara 199 kr. Billigt!

Så, då vet ni vad jag gör ikväll!


Säsong 5 med Lucas bok!

Hejsan!

Fredag idag! Underbart, jag älskar fredagar! Funderade ett tag på att fara ut och springa. Men ides inte, jag vet inte, jag är bara så trött. I natt somnade jag ett, (rekord!), skönt att jag somnade hyfsat tidigt. Jag sov ända till elva. Så, egenligen vet jag inte varför jag är trött. Jag ju sovit massor!

I alla fall, checka det här!
I USA kommer (med säsong 5) tillkomma Lucas bok! Det är som sagt i USA, eller det står ej om den kommer tillkomma i Sverige, men troligt vist inte. Tyvärr.





Drowning Pool

Jag har upptäckt en bra låt!



Drowning Pool - Tear Away

Gårdagen

Hejsan alla!

Igår sov jag över hos min goda vän Minna med min andra goda vän Sun. Det var trevligt, vi såg på Heroes typ i 6 timmar, åt massa godis och chips. Exakt, en truly påse godis, gott och blandat (tror jag att det var) påse, polly påse, stor kina puff påse, stor påse chips. Päron läsk till det. Det var kul och vi var vakna till fyra. Vi hade (eller jag och Sun) bestämmt att vi skulle vara vakna till fyra, vid ett var alla jätte trötta. Jag halv sov typ, men jag snackade mycket. Mest för att hålla mig själv vaken. Sen vid tre var alla trötta, jag lutade mig bak i två sekunder, då fick jag en smäll av Sun som sa att jag inte skulle sova. Minna låg i sängen och halv sov. Vid fyra stängde vi teven och vi alla somnade snabbt.

Jag sov på en luft madrass och det är ju inte världens skönaste säng. Jag låg bredvid Minnas teve hylla, så jag slog huvudet i den några gånger och jag for som under den. Det var inte skönt.
Vid tio, halv elva vaknade vi, gick ner och gjorde varma mackor och gick upp och såg Heroes igen. Vilken bra serie!

Igår kväll gick vi även en kort promenad, kallt som attan. Sen satte vi oss i gungorna utanför Minnas radhus och pratade om allt möjligt.

Jag är skit trött nu, jag har sockerbaksmälla helt klart.

Tisdag

Kväll och jag har fortfarande inget att göra. Men snart ska man ju sova, då spelar det ingen roll.
Okej, jag vet att ingen (troligt vist) vill läsa detta, men ändå

Jag har: (efter jag skrev sist)
Dammsugit rummet
Laddat över låtar till Mp3n
Sorterat bilder på datorn
Skrivit inlägg på bilddagboken, eller gjorde jag det innan? Äsch, spela roll. Ingen aning varför jag gjorde det, alltså skrev ett inlägg. Senast jag loggade in var typ i mars.
Skrivit "ha med" lista till i morgon
Sett på OS, eller sammandrag, såg inte på Ugly Betty
Sett på klipp på Youtube, mest Tokio Hotel tv
Läst artiklar och intervjuver med Tokio Hotel
Kollat mailen säkert tre ggr bara idag!

Jag har ingen lust att varken spela gitarr eller skriva. Det suger. Det här inlägget suger.

Tisdag med bilder

Hejsan!

Tidag idag, har ganska tråkigt. Blä. Jag vill hitta på något men jag vet inte vad! Sur väder är det ju också ute, man kan inte ens springa. Det skulle jag ha gjort, men inte ens kunde jag göra det.
Dagen har mest bestått av lyssna på musik, mer musik och lite till musik. Ätit plättar till lunch, försökt hitta bas tabs till Don't jump, hade lust och prova. Hittade inte det. Försökt hitta lite olika tabs till Monsoon, har hittat många. Sen har jag duschat.
Som ni märker är jag lite stött idag. Det kan vara för jag vaknade på fel sida. Vid elva ringde min lillasysters mobil, hon hade gått ner. Den ringde länge, jag skrek att den ringde och drog täcket över huvudet. Men jag skulle nog ändå gå upp då. Men ändå.

Posetiva saker med den här dagen;
Det är Ugly Betty ikväll.

Jag kan allvarligt inte hitta något mer!

Jag vet! Jag kan lägga upp massa bilder så jag blir lite gladare.

(klicka för större!)

    

 

Söndag

Hejsan, söndag idag... Och det är en vecka kvar till skolan börjar!! Jippie! Jag älskar lov.



Tokio Hotel

Red Hot Chili Peppers

Här sitter jag. Halv tolv på en lördags kväll. Vet inte riktigt varför, men men. Jag funderar lite på att ändra layout på bloggen. Är less på denna. Men det är så mycket jobb med att byta tycker jag, jag är för lat. Dessutom har jag ingen idé´hur det skulle se ut.

Här kommer en låt i alla fall.



Red Hot Chili Peppers - Otherside

OS silver

Hejsan, såg för ett tag sedan OS finalen i tennis. Spännande värre!
Tyvärr tog Sverige silver, men tyckte ändå att det var en stor insats, jag hade ingen aning om att de kunde ta silver i  dubbel. Många blev nog glatt överraskade!

Sverige mot Schweiz..



Simon Aspelin och Thomas Johansson tackar Roger Federer.

Säsong 6, den sista?

Hejsan! Det verkar som det här (säsong 6) blir den sista för One Tree Hill.

Såg på en One Tree Hill blogg, eller en serie blogg; http://becoolsodapop.blogg.se/ .

"According to a network source, the CW has ordered 23 episodes of OTH for season six. Also, this source has reported that this will be OTH's last season, much to the displeasure of the CW."

Och på;http://treehillfan.com/ .

"The network tried to offer Sophia Bush and Chad Michael Murray a ton of money to stay for another season (S7) but they both turned the offer down. I dont know if the rest of the cast was made an offer and turned it down but the two I mentioned did at least. "

Men är fortfarande inte säker, men det ser mörkt ut. Vi får bara ta tillvara på de 23 avsnitten på vi får!

Tennis

Hejsan!
Såg för ett tag sedan att två svenskar har kommit til final i dubbel tennis! Underbart!

Intervju med Simple Plan!

Hejsan!
Idag kom Sun och Minna förbi. Hade sååå roligt, det var skit roligt att se dem igen!

Har idag börjat öva på bas, ska börja spela det i bandet istället än gitarr :) Roligt värre, nu kan jag typ Monsoon på bas, men inte särskillt bra. Hahah.

Såg denna interljuv (jag vet inte hur man stavar det, jag måste lära mig!) på Youtube. Checka den! Det är föresten med Simple Plan!



Simple Plan i Hultsfred.

Simple Plan

Simple Plan kommer till Stockholm den 31 october i år! Jag vill dit! Men får inte!



Simple Plan

Säsong 6

Hejsan!

Måndag idag. Mucho nice!

Jag har tänkt på det här, säsong 6. Jag vet inte rikitgt om jag kommer gilla det här. Vet inte. Vet inte. Hoppas att Lucas ringer Peyton, annars blir jag typ arg. Hela serien har det varit på och av. Snälla, låt de vara med varandra säsong 6, hela säsongen! Sen kommer ju Q dö. Det gillar jag verkligen inte.
Har inte hört något om Nathan/Haley. Vet inte om jag vill höra heller, vill se.
Sen har ju endel sätt Derek på området, eller vad han nu hette. PSYKO Derek. Jag trodde att vi fick se allt av honom, men tydligen inte.

Jaja, snart får vi se. Första september smäller det!

Foo Fighters

Hejsan! Underbar lördags morgon, eller hur?

Så, idag blir det målning av små delar på huset. Inte så roligt, men men. Det är livet. Senare ikväll ska vi beställa kina mat! Det gillar jag.

Här kommer en låt!



The Pretender - Foo Fighters

Systrar i Jeans 2

Hejsan!

Nyss för några dagar sedan var det premiär för Systrar i Jeans 2!
Jag vill så gärna se den, kan den inte komma till Sverige nu?



Blake Lively, Alexis Bledel, America Fererra och Amber Tamblyn.

Gossip Girl

Hejsan, igen!

Nu ska jag försöka titta lite på Gossip Girl. Nu hittade jag ett ställe, får se bara om det funkar. Det är visserligen med kinesisk text, men men!

Jag har förut sett Gossip Girl på teve, några avsnitt, men jag gillade inte serien så mycket. Inte min smak. Jag har läst tre, snart fyra böcker. Dem är väl helt okej.

Ska ge serien en andra chans!



Fredag

Hejsan!
Fredag idag. Så hilma skönt med sommarlov, men snart börjar allt, försöker inte att inte tänka på det så mycket. Jag har ju resten av året av att tänka på det.

Jaja, har inte gjort något idag. Eller jag har sprungit, gick väldigt dåligt. Blä. Sen typ duschat, sett lite på film, suttit vid datorn. Jag har inte skrivit något idag, men planerar att göra det snart. Börja på en bok, roman eller vad det nu blir.


Promo 6x01

Kolla!

Promo säsong 6!





Inte precis något nytt, men ändå.

Mina favorit låtar

Hejsan!

Sur väder idag, jag skulle måla huset. Mamma erbjöd mig jobbet, jag får väl en lite slant för det också.
Nä, hade faktiskt tänkt att lägga ut mina favorit låtar här. Som vanligt från Youtube och jag äger inget, jag har inte laddat upp videorna heller.



Wonderwall - Oasis





Save Me - Forty Foot Echo





Your Love is Just a Lie - Simple Plan





Ready Set Go - Tokio Hotel




Wo Sind Eure Hände - Tokio Hotel (Live)




Stop Crying Your Heart Out - Oasis




Breathing - Yellowcard

Listan kan göras längre, mycket längre :)

Tisdag

Hejsan människor!
Tisdag idag, mm. Idag kom vårt kök från Ikea som vi betällt, pju. Garaget är fylld med grejor. Men det jobbiga har inte börjat än, typ en veckan innan skolan börjar kommer snickaren och då ska han sätta upp köket. Hjälp, vad pinsamt att vara hemma då. Aja.

Idag har jag varit hemma och skrivit på en fic, och en annan grej. Intressant... Jag tror jag inte vågar posta något här, det vågar jag inte.

James Lafferty

Hejsan!
Underbara söndag, eller hur? Tja, den är ganska bra nu när det är lov och allt.

Jag har idag städat rummet, ställt iordning och sånt. Ganska tråkigt, men nu är det fint och man kan faktiskt sitta på min stol :)

Alltså, jag har helt glömt bort!
Grattis James Lafferty23 års dagen! Han fyllde år den 25 juli!

Grattis!



James Lafferty

Smekmånaden

Jag måste bara säga att jag varit riktigt dålig med att skriva film recensioner, ska bli ändrign på det, men kanske inte om varenda film, om några .
Men här kommer en.

Smekmånaden, är en skit rolig film, jag skrattade hur mycket som helst till den, det är en bra film som man inte behöver tänka så mycket till.

Handling:
Tom är en hårt arbetande journalist. Sarah är en författare som har en rik och snobbig familj. Mot alla odds och mot respektive familjs önskan, blir Tom och Sarah kära i varandra. De gifter sig och ger sig av på en, vad de hoppas, underbar smekmånad. Men tack vare Sarahs ex-pojkvän och hennes vanliga otur blir den en katastrof.

Källa:http://www.filmpunkten.se/filmtitel.asp?ID=2224


Home Sweet Home

Nu är jag hemma, kom hem igår vid sju tiden på kvällen, orkade inte blogga. Men i alla fall, nu är jag hemma, vad skönt det är!
Ikväll ska jag beställa Scream Tokio Hotel från Cdon och en poster på Simple Plan på Discshop. Kul va?

Jag måste också packa upp, det som är så tråkigt.



Här får ni Monsoon - Tokio Hotel

Det är faktiskt den mest spelade låten på min mp3, vilken kul information...

RSS 2.0